monique-naar-rwanda.reismee.nl

You tube en koele waterflesjes

Donderdag: echt beroerd geslapen! Lag om 00.00 uur nog steeds naar het plafond te staren..... om 02.00 uur weer wakker. Zucht.....Zie een appje van collega Jolanda dus maar even wat heen en weer appen.... haha Jootje, je had vast niet door dat het bij mij2 uur ‘s nachts was...... en om 06.00 uur weer klaarwakker!

Ik ben kats verbrand op mijn buik en had dat pas gisteravond na het eten door..... echt mega...... prikt als een gek ...... dus weer even geen zon voor mij....het weer is wel prachtig nu......maar ik wacht maar op de bewolking van vanmiddag......Aftersun smeren en steeds koelen met waterflessen uit de koelkast, echt slimme Jetteke.....

Node vindt dat ik best alle vakanties naar Thailand kan komen om les te geven, parttime lesgeven noemt hij dat. Ehm, dat kost klappen met geld, Node! Of gewoon fulltime aan de slag op een internationale school: dat doet een Australische vriendin van hem ook. Maar om echt Engelse les te kunnen geven op een internationale school willen ze vaak dat je een ‘native speaker’ bent (dus Engels als moedertaal). Zeker op een IS waar geen Nederlands wordt gegeven.Maar ok, er liggen zeker kansen hier op dit gebied, das waar.

Hm weinig bewolking en het is vreselijk warm en benauwd. Zelfs Indy heeft er last van en die zou het toch gewend moeten zijn..... dag loopt een beetje anders dan ik had verwacht.....Node is door zijn rug gegaan..... voor ons alledrie ff niet zo’n superdagje dus. Behalve Lilly, die heeft nergens last van, heeft plezier, maakt gezellige praatjes met de gasten die komen eten, schuift bij iedereen even aan. Ik zei al: die krijg je niet zo snel gek. Haha ze doet ook rustig uren over een zak knoflook pellen, kijkt 100 keer ondertussen op haar telefoon, appt, stuurt me foto’s en niemand die zich er verder druk over maakt.....

Het wordt voor mij zelfs een You Tube avondje, gun mezelf gewoon even een paar uurtjes filmpjes kijken; nieuws, ideeën voor school, muziek luisteren. Ook wel weer eens lekker!

En...... ik ben niet meer de enige gast.....er hebben 3 Chinezen ingecheckt en helaas kennen ze geen Engels..... mijn privé balkon moet ik nu delen.....

Mijn boek ook bijna uit! Heb Zoya Phan ook maar eens opgezocht op de social media voor de actuele situatie; ze strijdt nog steeds voor erkenning van de Karengemeenschap en als mensenrechtenstrijder. Bijzonder!

Mis mijn vrijwillersstatus wel! Paar daagjes luie toerist is prima, maar het wordt ook weer tijd voor actie.....



Reacties

Reacties

Rick

Zo bezig bijtje.
Doe maar even lekker rustig aan...
Je kan straks weer vol aan de bak in Nederland. " je buik verbrand " hoe krijg je dat nu weer voor elkaar... !
Nog veel plezier en ontspanning.... Gr. Rick

Anita

Was nu maar bij je boeren bruin gebleven?nog even lekker genieten van alles en alvast een hele goede terug reis.

juliette

Zo veel vrienden gemaakt. Ik zie het er wel van komen dat jij volgend jaar terug gaat.
Op jouw lijf geschreven . Die lieve mensen en kinderen, lekkere eten en de thaise sfeer ga je vast missen.

Marita

Ha Monique, wat ik steeds lees is dat je enorm geniet!! Geweldig, wat een super ervaring! Voor straks een goede terugreis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active