monique-naar-rwanda.reismee.nl

En al weer de laatste!

Laatste dagje én dus ook mijn laatste blog. Rustig, rommel dagje. Niet te vroeg uit bed, heel lang ontbijten met boek en puzzelboekje. Totdat ik plaats moet maken voor een Chinese familie van 15 personen. Nou, dát doe ik wél! Het cafeetje zit dan echt bomvol. Met mijn cappuccino verhuis ik naar de woonkamer er naast én Indy komt met de laptop ook al snel daar zitten om te werken. Node en Indy zijn druk met een nieuw project, naast dit Sea Harmony Guesthouse. Een eigen mini-resort, 15 km hier vandaan, spannend! Mag er niet teveel over zeggen, want het zit nog in een spannende fase. Heb ze verschillende keren hier beneden getroffen terwijl ze in vergadering waren met verschillende mensen en wat plannetjes gezien. Maar als het goed is, is het over 2 jaar klaar. Wie weet ga ik dáár dan nog eens kijken, zou leuk zijn. Heb natuurlijk ook nog wat dagtours op mijn wensenlijstje staan....

Verder weet ik nog niet wat Thailand me deze keer heeft opgeleverd. Ben er weer blanco ingestapt en nu is het even afwachten wat het met me heeft gedaan en of er nog iets uitrolt. Mijn hart ligt het meest bij de kinderen van Karen Hill Tribe, de teachers daar en de indrukwekkende omgeving maar dat kan alleen op vrijwillige basis en is dus niets voor een wat langere termijn. De taalschool is het in ieder geval ook niet: dat weet Mrs Wanna nog niet maar zal ik haar mailen als ik terug ben. En teach de teacher, zoals vriendin Yvonne opperde, zou zeker iets kunnen zijn, maar niet op een taalschool. 

International school dan? Ja, het was wel wat elite aan de ene kant, echt Engels,  maar heb betrokken leraren gezien die echt alles uit de kast halen voor de kids, ook als ze niet in hun eigen klas zaten. De sfeer was goed, het ontwerpend betekenisvol leren vind ik interessant en het leren door middel van feedback (formatief toetsen/evalueren) is iets wat ik graag verder zou ontwikkelen En ook deze kinderen hebben Special Needs en dat hebben ze daar nog niet in de vorm van een deskundige. Ga daar in ieder geval wel mee aan de slag in de vorm van online modules, in het Engels uiteraard.  De vraag van de collega’s daar was wel of ik op een internationale school wilde les geven, dus wie weet. Heb nu nog wel een lijntje uitgezet via de mail maar daar nog geen reactie op gehad. Even afwachten maar. 

Koffer ingepakt (duurde ongeveer 5 minuten), ontbijt gehaald bij 7Eleven. Morgenochtend om 05.00 uur met de taxi richting Suvarnabhumi AirPort. Node heeft een taxi met een “lady-driver” geregeld. Had het liefst met de Coachbus gereisd maar die vertrekt om 06.00 uur en dan loop je het risico te laat te zijn om te boarden, dus helaas. 

Mijn bijkletsen face-to-face met Rick lukt helaas niet meer, jammer!! Die heeft vandaag weer een reisgezelschap van Fox in de diverse hotels hier in de buurt afgeleverd na 2 weken rondreizen in Noord Thailand. Blijf het aanraden als je een land wil leren kennen qua cultuur en natuur. Wel intensief en weinig relaxen (maar dat komt natuurlijk ook omdat ik toen de relaxdagen aan het eind heb overgeslagen), maar ik heb ook nu weer gemerkt dat ik daardoor wel veel bagage heb om in een land te verblijven én ook gister veel kon toevoegen aan weetjes en informatie over Thailand aan mijn mini-reisgezelschap van gister. Dan maar even bijkletsen over de telefoon......met soms wat haperende verbinding..... nou ja, beter dan helemaal niet ...... toch? Moeten we samen nóg maar eens een reis maken, Rick! Kunnen we echt bijkletsen! App me maar als er een plekje over is !!!! Of ik ga gewoon bij jou stage lopen als reisleidster. Ook leuk!! 

Auntie kookt nog mijn laatste diner (zo’n lief mens!) en geeft me een driedubbele portie Brownie (pfffff) als afscheid !! Ze is nu al weer 2 uur bezig met water geven aan de omgeving van Sea. Dit gebeurt ‘s morgens vroeg door een tuinman en ‘s avonds door Auntie. Levert wel een prachtige groene omgeving op! 

En het is wasdag in de straat, denk ik. Als ik naar het strand loop voor mijn laatste wandeling langs de zee, staat er een hele Chinese/Thaise familie zich buiten te douchen. Om de beurt in de tobbe, kids met blote billen. De volwassenen wel in huis (gelukkig) maar het is buiten haren kammen en met zijn allen opdrogen in de avondwarmte. Van mijn strandwandeling ben ik helaas binnen 5 minuten ook al weer terug. Blijkbaar is het tij verandert want het water staat al aan de rand. Geen strand meer te zien! 

Dan maar deze laatste blog typen op het dakterras ........

Vanaf maandag het laatste stuk met mijn klas naar de zomervakantie!! Jetlag sla ik gewoon over..... gelijk weer aan de slag! Zag dat het nog maar 9 weken zijn, gaat veel te snel!! Wil ze nog zovéél leren....... altijd tijd tekort, zeker als je een leuke klas hebt als mijn groep 5...... En ondertussen uitdokteren hoe de zomervakantie eruit kan gaan zien.....

Iedereen weer bedankt voor het lezen en/of reageren! Super leuk!! 

Wie weet tot blogs!! 




Reacties

Reacties

Ingrid

Have a save flight! Enjoyed your blogs!

Astrid

Het is zo maar weer om, heb je verhalen weer met enthousiasme gelezen. Jouw idee als reisleidster is er eentje om te onthouden, vind ik zeker bij je passen. Reisleidster voor avontuurlijke reizen ??
Goede vlucht terug en succes maandag op school in je eigen vertrouwde omgeving!

Fred

Bedankt voor je mooie verhalen.ik ben stinkend jaloers en wilde weer net zo jong en enthousiast zijn als jij. Goede thuisreis, rustig weekend en tot maandag.

Helma

Mooie verhalen en dan is het al weer voorbij.
Goede terug reis en tot maandag.

Anita

Een hele goede terug reis.

Silvia

Hele goede reis naar huis en dank dat ik je ontzettend leuke blog mocht volgen Monique!

Marjolein

Bedankt weer voor je mooie verhalen. Ik heb er weer van genoten.
Goede en veilige reis naar huis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active