monique-naar-rwanda.reismee.nl

Thailand 3.0

Na 9 maanden Nederland vertrek ik over een paar dagen weer naar Thailand! Helaas nu maar voor 10 dagen........... maar er staan wel weer wat interessante zaken op de planning. Niet qua reizen, daar is deze periode te kort voor, maar wel qua onderwijs.

Op verzoek van mijn omgeving ga ik toch ook weer bloggen! Ik verwacht zelf wel minder intensief dan de vorige keer, maar vind het ook leuk om af en toe van me af te schrijven. Heb de afgelopen dagen mijn vorige blog weer herlezen en foto's bekeken, zo blij dat ik het allemaal heb weggeschreven. Zit in no time weer in de sfeer en kan niet wachten tot ik dinsdag weer ga vertrekken. Mijn reishoek van mijn slaapkamer al weer helemaal uitgepakt, even checken wat er nog is en wat ik nog moet bijhalen/regelen. Reis deze keer echt helemaal zelf, zonder organisatie die van alles voor je regelen.
B&B was al geboekt in november...... heerlijk weer bij Node & Indy, hun hondjes weer voor mijn slaapkamerdeur als "bewaking", strand op 100 meter afstand en lekker eten . Gisteravond eindelijk mijn transport vanaf vliegveld in Bangkok naar Sea Harmony Eco Lodge (B&B) kunnen boeken...... mijn hoofd had heel veel moeite om de pincode van mijn creditcard naar boven te halen..... maar het is gelukt.
Prima geregeld, in Bangkok in de Coachbus stappen, luxe touringcar met heerlijke stoelen en fris drinkwater.
Lekker naar buiten kijken én voor Sea worden afgezet. Fijn én voor weinig geld.

Even voordat ik verder ga..... Ik hoor graag of jullie in de maillijst willen blijven óf er uit willen.
Laat het me even weten!

Er liggen contacten met Hua Hin International School om een dag mee te lopen met de leerkracht van groep 8 (year 6).
Ik ben héél benieuwd naar hun kijk op onderwijs (holistic, zeggen ze zelf) nadat ik een vader en zijn zoontje over deze school heb gesproken. Ook heel benieuwd wat ze daar doen met inclusief én passend onderwijs. Heb in mijn eigen klas natuurlijk diverse bijzondere leerlingen waarvoor extra begeleiding is in de vorm van intern- en externe hulp (zo fijn!!). Hierdoor regelmatig extra mensen in de klas, vind dat geen probleem en ook klasgenoten groeien hier mee op. Én meelopen is ook heel goed voor mijn Engels, denk ik. Ik kan me goed redden in het dagelijkse gebeuren maar praten over het onderwijs in het Engels gaat nog niet zo vlot. Dat is dan toch weer een andere dimensie. Ben wel aan het lezen in het Engels over inclusief én passend onderwijs, maar om het in te laten slijten, is directe conversatie veel beter! Er zit voor de zomer al weer plan in mijn hoofd om daar nog meer mee te doen, maar eerst maar eens een dagje meelopen.

Verder wil ik nog een dagje naar de Karen Hill Tribe school in Kaeng Krachan waar ik afgelopen zomer 3 weken heb lesgegeven. Heb de benodigde telefoonnummers al gekregen, kan zo voor me geregeld worden als ik eenmaal in Hua Hin ben. Wil eerst informeren of er ook vrijwilligers zijn, zo niet, dan is er geen tolk en kan ik niet communiceren met teachers en kinderen. Even afwachten nog.
En er staan 2 dagen gepland bij WECI TEFL Thailand: een cursus om Engels als vreemde taal te mogen geven: 1 dag meelopen in het theorielokaal en 1 dag praktijk op een Thaise basisschool in Hua Hin. Even proeven aan de inhoud en werkwijze van de cursus om deze eventueel in de zomer te gaan oppakken.

En voor de rest; lopen langs het water en bijkletsen met vrienden. Waarvan Rick als reisleider op dit moment weer een groepsreis Noord Thailand is gestart: brings back memories. Deze groep gaat een hele leuke en intensieve reis beleven!
En wie weet ook nog een dagexcursie naar de waterval óf een culturele plek. We gaan het zien!!


Komende dagen inpakken, genieten van het lentezonnetje hier als voorproefje én dan dinsdagmiddag vertrekken naar Schiphol!


Reacties

Reacties

Tiny Vegterlo

Leuk Monique, blijf graag op de hoogte van je avonturen ... Goede reis en veel plezier meis.

Kees

Uhm, hoe ga je dat allemaal doen in maar 10 dagen? Gaaf zus!

Fred

Nou ik blijf graag op de hoogte van je reis. Ik vind dat je het ook prettig schrijft waardoor het ook prettig leest.
Heel veel nuttige en ook rustgevende TIEN dagen gewenst.

Wilma Vos

Wauw Monique! Wat leuk dat je weer terug gaat naar Thailand! En bijna alle dagen weer volgepland! Heel veel plezier en geniet van de dingen en mensen, die je (weer) gaat zien!

Mariska

Leuk om jouw avonturen weer te volgen, fijne reis!

Evelien

Wat een geweldig vooruitzicht! Top voor en van jou! Ben benieuwd naar je avonturen! Veel plezier en een goede reis.

Annemarie

Hey Monique, ook ik blijf graag op de hoogte. Goede reis, groetjes Annemarie

Anita

Weer een heerlijk vooruitzicht...ga vooral genieten daar en natuurlijk wil ik het lezen..een top tijd toe gewenst

Marita

Wat leuk dat je weer op reis naar Thailand gaat om daar opnieuw mee te maken hoe ze daar onderwijs geven! Het heeft je hart heb ik gemerkt. Ik wil heel graag je reisverslagen lezen! Heerlijk genieten Monique!! Groetjes Marita

Silvia

Hoi Monique, wat een leuke blog, wat een leuke plannen heb je!! Superleuk dat ik mee mag genieten, ik verheug me. Ik wens je vast een hele goede reis, en geniet ervan! Tot horens, groetjes, Silvia

Marjolein

Graag volg ik jou avonturen weer.
Leuk dat we weer mee mogen genieten.
Succes nog even met de voorbereidingen.

Astrid

Ik blijf je blogs graag lezen, je schrijft leuk over je belevenissen. Geniet lekker van de lentezon tijdens Pasen en voor dinsdag een goede reis toegewenst. Enjoy in Thailand!

Karin

Jij de ene kant op vliegen, wij de andere kant op varen(iets dichterbij, maar goed ;-)) Graag lees ik je belevenissen mee!
Goede reis alvast!

Ingrid

Heel veel plezier! Ik lees graag je belevenissen weer!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active