monique-naar-rwanda.reismee.nl

Week 1 vrijdag

Vrijdag: op zich weer goed geslapen, duurde wel lang voordat ik in slaap viel. Wil niet te veel lezen in mijn boek, moet er 4 weken mee doen! Mooi boek: Liefde kent veertig regels van Elif Shafak (de best gelezen schrijfster van Turkije).

Vanmorgen hebben de kinderen mooie kleurige kleren aan. Na de ochtendceremonie gaan ze elke ochtend met hun bekertje op pad. Vroeg me af waarom: wederom niet echt een antwoord kunnen krijgen. Maar vanmorgen zag ik dat ze daar een soort melk/dunne pap in krijgen. Ontbijt?

Wij hebben pech vanmorgen: het brood is op. Dus ontbijt wordt bananen, water, koffie en een hoop zoete crackertjes met jam en snoeprepen voor de jongens. Die zijn niet blij.

Tijdens ons ontbijt wordt de lunch alweer voorbereid. Met flinke hakbijltjes wordt kip gehakt. Heb de directeur de afgelopen dagen af en toe voorbij zien lopen met een groot kapmes in zijn hand. Dan komt hij terug met takken die hij heeft gesneden. Vervolgens worden die met hetzelfde mes bewerkt. Zonder ongelukken natuurlijk.........

Het is nu 09.00 uur. Ploi vertelt net dat de les begint om 10.00 uur. De kinderen zijn naar de tempel: vandaar de kleurige kleding waarschijnlijk. De les is weer voor de jongsten, 1st grade. Het moet gaan over goedemorgen en jezelf voorstellen. Antoine is alweer aan het tekenen. Natuurtalent, ook voor lesgeven. Soms is zijn doel te hoog, maar hij past het dan ook aan. Samen met Mario kunnen ze ook geweldig toneelspelen!Met deze mannen in de groep hoef ik niet zoveel te doen.....

Bij de lunch zijn weer heel veel mensen! Met allerlei gesponsorde artikelen: voornamelijk voedingsmiddelen. En al deze mensen blijven ook eten, maar ze hebben hun eigen eten mee.

Na de lunch komt Kong het terrein oprijden. Gauw opruimen en in de truck terug naar Hua Hin. Ik ga voorin zitten met Ploy en Kong. Dan heeft de jeugd net wat meer ruimte achterin. Van Kong hoor ik dat ik volgende week de enige vrijwilliger ben bij Karen Hill..... ik had al zo’n vermoeden..... en een andere coördinator, een stagiaire die toerisme studeert....... ga het even laten bezinken. Hoe geef ik les in mijn eentje?? Dat moet dan samen met de coördinator voor de vertaling en gewoon maar uit het boek? Het kan me ook meer contact opleveren, misschien mee naar de markt waar ze elke dag de boodschappen halen? Dat lukt wel met 1 vrijwilliger, niet met 9.

Zit nu alle verhalen en geselecteerde foto’s in mijn eigen huisje (ook weer fijn!) op de blog te zetten. Krijg ook heel veel foto’s op de Karen Hill Tribe teaching WhatsApp binnen. Hoop dat jullie niet gek worden van even een paar mailtjes achter elkaar.

Vanavond om 18.30 uur avondje Hua Hin met Kong en andere jeugd. Zo alles in de handwas voor de volgende week......

Wordt vervolgd.........

Reacties

Reacties

Sandrijn

Klinkt allemaal super bijzonder! Een reis om niet snel te vergeten! Zet m op hoor!

Fred

Ik lees en kijk foto’s ook graag in een keer. Helder verslag waardoor ik met je meeleef. Ik begin me nu wel te realiseren dat dit niets voor mij was. Wat ik in het begin wel dacht. Dus complimenten Monique voor je doortastende houding, een bikkel!
De eerste week zit erop . Ben ervan overtuigd dat je de juiste keuze maakt voor komende week!

Yvonne Flikkema

Onvoorstelbaar! Wat een andere wereld! Wat een uitdaging om daar te werken!

Carla

Mooi om steeds een stukje met je mee te reizen! Prachtig en bijzonder!

Marita

Monique je maakt wel heel bijzondere dingen mee en leert jezelf wel goed kennen. Steeds beslissingen nemen en hopen dat die goed uitpakken. Zet 'm op! Je bent een positieve vrouw, je redt het wel!

Siska

Knap hoor, iedere keer weer inspelen op verschillende situaties. Al één week achter de rug.
Leuk om je reis zo te volgen!! Heel bijzonder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active