monique-naar-rwanda.reismee.nl

Week 1 donderdag

Donderdag: lag gister al om 19.30 uur in bed. zat van het stil zitten. Uurtje gelezen en daarna prima geslapen. Elke morgenbij het wakker worden, voel ik mijn rug.... maar na het opstaan is het gewoon ok. Houden zo! Weer provisorisch gedouched, met koud water maar dat maakt in dit klimaat niet zoveel uit.

Kinderen hebben vandaag weer iets anders aan: de jongere kids een paars shirt, de grotere een soort militair /scoutachtig uniform. Meiden in het groen, jongens in het lichtbruin. Het is weer een speciale dag, maar ik ben vergeten wat voor dag: Thai day?

Om 09.00 uur weer 2 klassen. Nu met zijn allen in dezelfde klas. 6th grade the weather and seasons en 1th grade het lichaam. De jeugd doet het geweldig leuk! Even snel overleggen wat ze gaan doen, tekeningen op het bord met de belangrijkste woorden en ondertussen gaat de rest contact maken met de kinderen. En dan alles op verschillende manieren oefenen. Bij 1th grade introduceer ik hoofd, schouders, knie en teen. Poi en de lerares vinden het geweldig. We staan met zijn allen op een rij dit te zingen en uit te beelden. Dat moet natuurlijk worden gefilmd. En de kids doen volop mee. Improviseren een beetje met de tekst, maar de bedoeling komt wel over!

Dan weer de lunch klaarzetten en zelf lunchen.Straks naar de waterval.

Ik heb inmiddels tig keer mijn backpack en rugzak in en uitgepakt om de goede organisatie te krijgen. Ben echt een ster in iets op een plek terugstoppen en dan niet meer weten waar.......aan het eind van deze week heb ik het wel voor elkaar, denk ik.

En inderdaad.... vanmiddag naar de waterval. Het regent al de hele dag. We gaan met de zwarte jeep:8 in de bak en Mario en ik mogen droog op de achterbank. Ik geef Louise een regenjas, daar is ze heel blij mee. Bij vertrek doe ik mijn gele regencape aan,(nee, geen foto!, ziet er echt niet uit) wat de leraren van school wederom erg grappig vinden. In Bangkok werden we daarom al uitgelachen. Hier nu dus ook.... geen probleem, blij dat ik dat ding heb. Kunnen niet helemaal met de auto bij de waterval komen, dus het laatste stuk is lopen.

We kunnen alleen bij het 1e level komen, verder is het te gevaarlijk door de vele regens. Er zijn 15 levels! Had graag meer levels gezien, maar dan moet je echt in een andere tijd van het jaar komen.Daarna maken we nog een ritje door het park in de hoop olifanten te zien. Maar die blijven, ook door de vele regens, in het woud. Jammer! Maar zo gaat het in het wild. Wel hoop olifantenpoep!

Heb een goede dag vandaag! Er even uit was nu net wat er aan het middagprogramma ontbreekt. Ik had dit project uitgekozen omdat je ‘s middags andere dingen zou moeten doen: verven, schoonmaken, helpen met andere werkzaamheden. Maar het is niet echt nodig: de school is in goede staat en de kinderen doen zelf ook veel klusjes.

Morgen de laatste ochtend en dan terug naar Hua Hin. Heb van de jeugd verhalen gehoord over de andere projecten. Ga voor mezelf even kijken of het een optie is om te switchen van project. Tempelschool, teach and beach in Hua Hin, school Singburi? Als ik weer WiFi heb, nog maar weer eens goed kijken. En even goed navragen of er vrijwilligers zijn ingepland voor Karen Hill komende week. Er alleen heen gaan, heeft niet zoveel zin. Dan wordt lesgeven lastig en duren de dagen echt veel te lang. De jeugd gaat na deze week allemaal andere dingen doen. Weekend naar Bangkok en dan terug naar Italië, en anderen Bangkok en dan terug naar Hua Hin voor teach and beach.

‘s Avonds is het heerlijk buiten.Geen regen, geen wind. Vogels, krekels?, andere geluiden en even geen blaffende en vechtende honden. Er lopen er hier minstens 10 rond waarvan er 2 allebei 3 puppies hebben. Elke vreemde hond of ander beest wordt pittig verjaagd door hen. En dat gaat ook ‘ s nachts door. Het olifantenverhaal (‘s nachts op het schoolterrein) zal wellicht waar zijn maar dat gaan wij niet meemaken. In ons hokje zitten 2 kleine raampjes en verder zijn het 4 dikke muren. En er gaat echt niemand van ons ‘s nachts even kijken of ze er lopen.......

Dus ik geloof het maar vanaf het papier, het idee is ook leuk.

Het is nu 20.00 uur en net als gisteren ga ik weer lekker mijn bedje in met een boek.

Reacties

Reacties

Carla

Toch ben ik heel nieuwsgierig naar die foto ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active