monique-naar-rwanda.reismee.nl

Dipje en dagje Hua Hin

Zondag: Rustig dagje....uitgeslapen tot 09.00 uur. Wat last van spierpijn door het sjouwen met de backpack. 10.00 uur ontbijt (pancake, cornflakes met melk, wit brood met jam en verse ananas en watermeloen). Wordt een dagje luieren bij het zwembad, puzzelboekje en lezen. Voor één dagje is dat prima. Er zijn nu verder nog geen vrijwilligers én ook geen andere gasten.

Weer van vandaag: half bewolkt, 29 graden en af en toe een beetje regen.

14.50 uur: koffie en water gehaald bij de gemeenschappelijke ruimte. Daar wordt gekookt, ruikt heerlijk! Noot: we eten pas om 17.00 uur, staat het dan 2 uur te wachten?

Bijna 17.00 uur: er is een grote groep jongeren aangekomen! Zij doen een groepsreis met verschillende projecten en hebben verschillende nationaliteiten: Frans, Duits, Belgisch, Scandinavisch en 1 Nederlandse jongen. Even leek het erop dat ik een kamergenootje zou krijgen. Manon uit Frankrijk van 16-17. Arm kind, dan zou ze bij mij in het tweepersoonsbed moeten..... hebben we maar even nagevraagd. Gelukkig voor haar was het een vergissing. Maar.... ze gaat wel de teaching doen. Vraag me af of mijn geboekte privékamer ook geldt op het schoolterrein.....


Zondagaond: mezelf uit een dipje moeten halen. Risico van dit avontuur is dat ik heel veel internationale jeugd tegen ga komen in groepen. Ik moet het nu dus niet halen uit het ontmoeten van gelijke mensen maar uit de beleving van de natuur en het project. Nog maar weer eens de beschrijving van het project erbij gehaald om mezelf te motiveren. Dat lukt. Ga eerst het avontuur van deze 1e week maar eens aan. Zie ik het volgende weekend wel hoe het me dan vergaat. Wellicht zijn er dan wel andere mensen hier. Evt uitwijken naar andere accommodatie in het weekend? Meer in Hua Hin zelf? Betrouwbare taxi-chauffeur opsnorren? Maar ja, in mijn uppie door Hua Hin banjeren trekt me ook nog niet echt. Dagtripje boeken dan? Morgen eerst maar eens met Kong op pad......kijken wat dat me oplevert.


Maandag: Superslecht geslapen!! Gewoon klaarwakker tot 01.00 uur. Zelfs 2 paracetamolletjes hielpen niet...... Ook alweer om half zes wakker. Het laatste uurtje nog een beetje kunnen dutten. Flink ontbijt ingeslagen: warme rijst met groentes, cornflakes met melk en fruit. Warm eten ‘s ochtends moet mijn maag nog een beetje aan wennen.....smaakt verder wel prima.Met aantal jongeren en 2 begeleiders Hua Hin in. Stel je voor: 9 jongeren kijkend op mobiele telefoon en met oortjes in opgepropt in een kleine truck en ik zelf achterin genieten van alles wat er te zien is! Starten met een bliksembezoekje aan Wat Huai Mongkol. Tempel ter ere van de monnik Luang Por Thuad. We lopen er buiten wat rond, voeren de vissen en lopen 3x onder de olifant door waarbij je dan een wens mag doen. Hm, ik mis nu toch gids Danny met al zijn informatie. En het is natuurlijk low budget allemaal dus echt naar binnen gaan we niet. Zoek het straks wel op internet. Nu half uurtje op een heel klein marktje waar iedereen elkaar aan het fotograferen is. En live muziek!

Terug voor de lunch en dan 3 uurtjes op het strand.

Heerlijk uurtje op het stand gelopen! Het water is warm! Het is bewolkt dus alles ziet er wat grauw uit. Kwalletjes en krabbetjes op de foto. Daarna wat gekletst met de jeugd. Ze vinden het maar lastig, ze zijn nog zo jong, weten niet zo goed wat ze tegen me moeten zeggen. Zeggen ze zelf! En ze zijn moe. Hebben de cultuurweek in Singburi achter de rug en maken het ‘s avonds laat, of course! Op het strand houden ze het ook niet zo lang vol. Een uur eerder dan afgesproken willen ze alweer terug. En dat doen we dan ook. Het is leuker voor ze om met zijn allen in het zwembad te liggen. Ben heel benieuwd wie van hen morgen meegaan naar het Karen Hill Tribe teachingproject en hoe ze dat gaan vinden! En wat ik er zelf van vind natuurlijk.....

Het bezoek aan de nightmarket vanavond sla ik maar over. Die heb ik al vaker bezocht in voor mij veel leuker gezelschap!.

Met gids Koo klets ik nog wat over het teachingproject en laat foto’s zien van mijn oude én nieuwe klas. Zij gaat morgen mee naar het teachingproject. Ze is bezig op te schrijven wat ze wil vertellen over het project. Eerst in het Thais en daarna schrijft ze het in het Engels eronder met hulp van Google Translate.

Ontbijt morgen om 06.20 uur en om 07.00 uur vertrek naar de school. Een uurtje rijden het nationale park in. Krijg niet goed gecommuniceerd of ik nu alles moet meenemen die kant op of een deel hier kan laten. Ik geef het op: neem eerst alles wel mee.

Het is hier nu 16.12 uur en ik ga deze blog posten. Foto’ s uploaden wil niet zo vlot, merk ik. Vanaf morgenochtend 08.00 uur heb ik geen WiFi tot en met vrijdagmiddag.........

Reacties

Reacties

Karin S

Alle begin is....
vooral met taalbarrieres ?
komt wel goed met jou ?

Wilma

Ik hoop dat je ondanks de taalbarrières en leeftijdsverschillen toch wat fijne aansluiting vindt! Maar jou kennende (oké, we hebben elkaar meer dan 30 jaar niet gezien, maar toch... :) ) komt dat vast wel goed! Succes met de eerste dag op school!

Juliette

Ja de kleurrijke bootjes komen ons bekend voor. Heel veel bootjes tussen Hua Hin en Cha-Am.
Verder de night market : alleen doen bij te veel aan energie, we hebben ze immers al gezien.

Wel mooi uitzicht en zonsondergang vanaf de ( dacht 21 e)verdieping van hotel Ibis vrije toegang

Groetjes en misschien dat Rick nog een leuke suggestie heeft .

Anita

Super fijne verblijf...
Geniet ervan!
Veel succes met lesgeven....

Ma

Nog een paar uurtjes en dan naar bed, hoop dat je kan slapen.
Morgen kan je je ei kwijt. Veel plezier.

Fred

Ook al lees je dit bericht pas aan het eind van de week ivm ontbreken van WiFi wil ik je meegeven dat je in mijn ogen sterk genoeg bent om uiteindelijk je eigen keuze te maken om er ook iets moois van tr maken de komende dagen/weken.hou je taai!

Siska

Het gaat je lukken om je daar je weggetje te vinden. Ik ben benieuwd naar je eerste week, dat gaat je vast heel veel opleveren!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active