monique-naar-rwanda.reismee.nl

Back in Thailand!

12.35 uur Thaise tijd en ik rij weer in een touringbus vanaf Bangkok AirPort.

Goede vlucht gehad! Startte in het vliegtuig met een half uur vertraging maar landde op de geplande tijd. Paspoortcontrole, wc-stop, ATM en backpack weer van de band getild. En toen op zoek naar de organisatie Green Lion. Dat was niet moeilijk, maar vond in eerste instantie alleen het bordje en geen persoon..... tijdje gewacht totdat iemand anders door kreeg dat ik voor Green Lion kwam. Al wapperend met zijn hand loodste hij me naar de juiste persoon. Met 2 backpacks ben ik niet zo supersnel maar dat ding op mijn rug hijsen gaat steeds handiger. Het is hier bewolkt en 31 graden.

De rit naar Hua Hin duurt iets meer dan 4 uur, het grootste gedeelte bekijk ik aan de binnenkant van mijn ogen want die blijven maar dichtvallen ...... en daarna zit ik nog een half uur achterin een truck. Chauffeur/gids Kong stopt nog even bij de Seven Eleven zodat ik nog wat dingen kan kopen. En hij sjouwt mijn backpack voor mij, hihi, dat ding is ongeveer net zo groot al hijzelf. Zag hem stiekem beetje wankelen.

En dan heb ik een leuk basic huisje voor mezelf. 2 persoonsbed, douche, wasbakken en wc en 2 stoeltjes op het terras, meer heb je ook niet nodig. Met gebruik van swimming pool en fiets om zelf naar de Seven Eleven te fietsen. Alles Thai style.

Diner gemist dus doe ik het maar met chocola, koude pasta bolognese, koffie en water tot morgenochtend breakfast at 10.00 A.m.

Morgen is het zondag en maandag is de school een dagje vrij omdat het een boeddhistische feestdag is. Gids Kong gaat wel van alles laten zien van de omgeving. Dinsdag om 06.30 uur is het vertrek naar de school. Met nog 2 andere vrijwillers die morgen aankomen. Als ik het goed begrepen heb zijn er 400 leerlingen! waarvan een deel al basic Engels praat. En ‘s avonds komen de olifanten uit het park het schoolterrein op. En ik slaap daar dus heel benieuwd!

Heb inmiddels de WiFi code ook ontdekt, dus kan ik dit verhaal gelijk posten.

Nadat ik zelf mijn kopje en bord heb afgewassen.......

Duik met een boek mijn huisje in, ‘s avonds veel insecten en slangen buiten ...... lekker luisteren naar de geluiden van alles wat er nu buiten is.

Reacties

Reacties

Astrid

Goed bezig Monique, jij redt het daar wel. Geniet van de mooie natuur daar en succes volgende week op school ?

Assie

Als je de slangen maar uit je huisje houdt! Veel plezier!

Wilma

Fijn dat je goed aangekomen bent! Wat een reis... Heel veel succes en plezier met alles wat je daar gaat beleven!

Marloes

Klinkt gaaf moeders! Lekker uitrusten nu ?

Anita

Heel veel plezier

Fred

Eerst je mooie foto’s bekeken en daarna je uitgebreid verslag gelezen. Helder en duidelijk verhaal , nu even een twee dagen genieten van de omgeving en daarna ben ikbenieuwd naar je ervaring met je nieuwe ‘ baan’ ?

Anja

Ha! Goed aangekomen en lekker een eigen plekje.
Fijn om te lezen, ik blijf je volgen.
Heel veel plezier en mooie ervaringen gewenst.
Groetjes!

Carla

Fantastisch Monique Fijn dat je veilig bent aan gekomen! Veel plezier! Dikke knuffel ?

Marita

Even bijkomenen dan lesgeven!! Succes Monique!

jeanine

heey Monique,

ik wens je een hele mooie tijd toe, wat fantastisch allemaal.
leuk om zo wat mee te krijgen.
liefs Jeanine

Yvonne Flikkema

Wat schrijf je toch boeiend! Heel veel suk6!

Siska

Goed om te horen dat je goed bent aangekomen en nu genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active