monique-naar-rwanda.reismee.nl

Vertrek!

Alles staat nu echt klaar voor vertrek, dus toch nog even tijd om te posten. Een verslagje van de afgelopen week.

Zondag: Huis opruimen met dochter Marloes en bezoekje van broer Kees met gezin. Maandag: gezellig nog met collega Monique samen gewerkt op school.Dinsdag: de laatste werkdag om 18.00 uur afgesloten. Deur van school op slot gedraaid en niets mee naar huis genomen! Zou ik vaker moeten doen ....hihi. ‘s Avonds lekker in de tuin tot laat bijgekletst met vriendin Siska. Woensdag: verzameldag! Alle spullen geleend door zoon Jasper (gebruikt voor zijn vakantie in Frankrijk) weer boven water en gewassen. Heerlijk een uur Shiatsu!! Laatste spullen halen: Big Bazaar leeg gekocht met leuke spulletjes voor de schoolkids: opblaasbare ballen, bellenblazers, reiseditie vier op een rij én gewoon ouderwetse schoolkrijtjes! Haha, ben benieuwd of ik dat nog kan, wij leven hier natuurlijk al een hele tijd in het digitale tijdperk met onze digiborden en touchscreens. Maar..... heb er wel een diploma voor gehaald, dus het zit vast nog ergens. Uit eten en bijkletsen met vriendin Yvonne aan het strand met zonsondergang én volle maan. Slecht geslapen! Dan om 03.00 uur maar even chatten met nichtje Selena in Indonesië die al wakker is.Donderdag: belletje van Travel Active voor de laatste check (top!), koffie bij vriendin Carla , inchecken! en pfff, nog weer laatste spullen halen ( met 36 graden!) nu echt alles inpakken en administratie op orde. Met kids en hun aanhang naar de pizzeria. Nog even samen wat doen ......... dan nog laatste check. Ingepakte backpack voelt als 50 kg, weegschaal zegt 15 kg.....Wat ben ik blij dat ik niet met dat ding op mijn rug rond hoeft te lopen......

Vrijdag: lekker geslapen met ramen wijd open. Om 05.00 uur tijdje liggen luisteren naar de geluiden buiten: ruisen van de bomen en de vogeltjes. Zo meteen laatste bakje koffie bij mijn moeder. En nu echt klaar voor vertrek! Zelfgemaakt gelukspoppetje van leerlinge Katja aan mijn dagbackpack, geluksolifantje van dochter Ilse om mijn nek, een Sai Sin om mijn pols (een wit touwtje van de monnik van de vorige reis wat staat voor geluk en voorspoed, goede gezondheid of ‘een behouden reis’ én mijn verjaardagsboeddha(tje) in mijn heuptasje (gekregen op mijn verjaardag tijdens de vorige reis).Ik ben op een zondag geboren en de boeddha die bij die dag hoort,is Pang Tawai Natra (vrijheid). Een staand beeld met de rechterhand op de linkerhand op de buik. Eigenschappen die bij deze geboortedag horen: karakter: wijs (echt niet altijd), zorgeloos (hm ook niet altijd maar wel vol vertrouwen dat het weer goed komt) en geliefd door vrienden en kennissen (dat is altijd leuk!), passende beroepen: manager (ben ik! van mijn klas), sportcoach (ook! jaren training en coaching van jeugdvolleybal gedaan) én reisleider! Ehm dat moet dan nog in de toekomst? Geluksdag: woensdag (zal er eens op letten) én gelukskleur: groen (die gaat niet helemaal op, blauw is mijn lievelingskleur. Maar ik ben wel van de natuur en dat is dan weer wel groen. Wel het liefst met blauwe zee, blauwe lucht óf flinke wind en dan uitwaaien op het strand. Ik dwaal af......) Kortom, genoeg talismannen bij de hand.

Post tegelijkertijd ook nog 2 liedjes die ik tijdens het reizen van Marloes naar haar heb gestuurd. Mooie teksten over reizen en het leven met dezelfde boodschap: Live life !

Stap eind van de middag in het vliegtuig en neem jullie allemaal in gedachten 4 weken mee....

Reacties

Reacties

Carla

Lieve Monique kippenvel van je mooie verslag!
Een hele goeie veilige reis ???

Astrid

Dan is het eindelijk zover, vandaag vertrek! Je bent goed voorbereid, prachtig om te lezen. Ik ga je met veel belangstelling volgen, hele goede reis!
Xxx

Monique

Een hele goede reis en heel veel plezier! Ben benieuwd naar al je ervaringen straks!

Fred

Na zo’n drukke week wens ik je in ieder geval een mooie rustige vliegreis toe. Dat heb je vast nodig en verdiend om de komende weken gezond en fit door te komen. Succes!?

Lieke, Lia, Elle - team VW

Ja, vandaag is het zo ver! Héle fijne reis Monique en een geweldige tijd in Thailand toegewenst! Groetjes

Juliette

Goede reis en ik kijk erg uit naar je belevinissen.
Je kan er vast een boek over schrijven hihi. Fijne tijd en tot horens.
Groetjes.

Marian

lekker genieten. fijne tijd.

Katja en ramona

Een hele fijne mooie reis en lekker genieten: -)

Willemien

Ha ha

Marian

Hallo Monique,

Ik wens je een hele goede reis. Maar ook een ongelooflijk mooi verblijf.
Geniet van alle belevenissen. Fijn dat we mee mogen genieten.
Groetjes Marian vd Klundert

Marita

Monique, wat een goede voorbereiding en wat komt er veel op je af zo'n laatste week. Ik wens je een goede reis en mooie weken in Thailand! Heel benieuwd naar je indrukken! Geniet! !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active