monique-naar-rwanda.reismee.nl

Back in Thailand

10 minuten later geland dan gepland. Het luchtruim boven Pakistan is nog steeds dicht dus moet er omgevlogen worden. Prima vlucht. Veel kleine kinderen aan boord die zich voorbeeldig hebben gedragen. Eigenlijk niets bijzonders, zelfs beetje saai. Geen bijzondere gesprekken. Redelijk gedut en de film The Conductor (De Dirigente) gezien. Die heb ik in de bioscoop gemist. Sudoku gespeeld op het scherm: paar jaren geleden mee begonnen omdat er 2 leerlingen waren die dit als verrijking van het rekenen kregen en ik het niet na kon kijken omdat ik geen idee had wat het was!! Heb nu mijn tijd steeds proberen te verbeteren: is ook een uitdaging. 

Immigration en de bagageband ook van een leien dakje. Heb de vertrektijd van de touringcar ruim gepland, dus geen stress. 

Temperatuur 36 graden hier, muur van warmte, weer ff wennen. Gelukkig airco in de bus. Vanaf Bangkok de eerste anderhalf uur was het file rijden, daarna ging de gang er in! Zodra de bergen in zicht waren, flinke smile op mijn gezicht! Allerlei gedachtes, beelden en gevoelens komen weer bovendrijven, ik ben weer terug! Het voelt gewoon goed! Nog even overstappen in een minivan en keurig voor de deur afgezet. Zo leuk om Node en Indy weer te zien! Volgens Node zie ik er goed uit én ben ik afgevallen, dat  2e is niet helemaal waar, maar wel hoffelijk..... en met dat eten van hem wordt dat de komende dagen ook heel lastig! Ga me echt wat inhouden én paar keer flink lopen op het strand. En de hondjes! Er zijn er nu 3 i.p.v. 2. Had weer 3 kamers om uit te kiezen, low season again, gewoon mijn eigen kamer uitgekozen, met bank én boekenkast én dakterras voor mezelf als zijnde enige gast. Vervoer geregeld voor morgen naar International School. Met een taxi omdat deze van tevoren vast te leggen is. En de terugweg zie ik dan wel: telefoonnummer van de taxi mee, kan lokale taxi aanhouden? Misschien een collega die ook deze kant op moet? 

Node moet natuurlijk erg lachen om mijn gemail want zegt hij: in Thailand there is always change of plans! I know! Ben al weer omgeschakeld! 

Op 5 minuten lopen zit nog een Thaise basisschool, vertelt Node. Dus ik kan nog als volunteer aan de slag. Maar ik vind mijn planning wel goed zo.

Grappig om weer Thais om me heen te horen! Was vergeten hoe het klonk en heb mijn Thaise module de afgelopen maanden laten sloffen door me meer te verdiepen in het Engels. Hm, nu natuurlijk beetje spijt..... maar moet ook keuzes maken. Er komt af en toe wel herkenning bovendrijven, van de 20 woorden die ik nu ken......

En ....... ik heb het rijk ook weer alleen, Node en Indy lekker uit eten (het is weer hun vrije dag) en ik zit buiten met de hondjes. Het koelt lekker af, nog even en dan is het donker. 

Ga lekker lezen en de schade van al mijn hazenslaapjes inhalen.

Heel benieuwd hoe het morgen zal zijn!

Reacties

Reacties

Helma

Fijn dat het zo goed voelt!
Heel veel plezier en heerlijk genieten.
Geniet hiermee met jou verhalen.

Rick

Je geeft mij weer het beeld van een dame met een lach op haar gezicht....!

Carla

Fantastisch dat je er al weer bent Monique! Heel veel plezier en geniet van het goed voelen in het mooie land!

Silvia

Wat klinkt dat fijn Monique! Ben blij voor je!

Monique

Klinkt goed! Heel veel plezier!????

Yvonne

Super! Geniet ervan! Veel plezier!

Anita

Heel veel plezier!

yara

heel veel plezier!xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active