monique-naar-rwanda.reismee.nl

Laatste dag.......nog 1 nachtje.........geen afscheid

Zondag: vandaag is dan toch echt de laatste dag.... nog liggend in bed schrijf ik mijn laatste blog.... hierna rust voor jullie volgers....bedankt voor het lezen, meeleven en reageren.

Dit wordt een afronddagje.

Heb mijn leermateriaal op school al achtergelaten, mijn boeken laat ik hier, met een lichtere backpack weer naar huis. Geen souvenirs, wel foto’s, filmpjes en verhalen om in Nederland op te teren. Stuur een aantal mensen van hier straks een boodschap op whatsapp (gister gemaakt op het strand) die beschouwd mag worden als een groet, niet als een afscheid .........

Laatste keer ontbijt, laatste cappuccino van Node, laatste keer lopen op het strand, laatste keer diner, laatste keer hondjes knuffelen .......

Morgen om 05.00 uur hier vertrekken met Lilly, vliegen om 12.00 uur, aankomen om 23.45 uur (Thaise tijd). In Nederland is het dan 18.45 uur.

Donderdag weer beginnen met werken. En dat voelt ook prima! Heb tijdens deze schakelweek ook school er af en toe bij gepakt omdat ik er tijd en zin in had. In die zin was deze week ook goed om het zo te doen, geen echte toerist maar gewoon beetje bijtanken en het plaatselijke gebeuren.

Zal ook zeker mijn nieuwe klas kennis laten maken met Thailand; het eten, het vervoer, de school, de taal (moeilijk!), de gebruiken, de kinderen én hun levenshouding, het respect......,

Ik hoop dat ik met een positieve, nieuwsgierige blik en (zoveel mogelijk) vrij van oordelen heb gekeken naar Thailand, de Karen Hill Tribe en alle andere mensen die ik heb ontmoet...

Heb het gevoel dat ik deze keer niet zoveel last zal hebben van schakelen als ik weer in Nederland ben......... ook al zou je dat misschien wel denken........

En heel zeker het gevoel dat ik niet klaar ben met Thailand...........het kan haast niet anders of er zal op de één of andere manier een vervolg zijn............ik heb zelf mijn ideeën maar de tijd moet me maar laten zien welke er vorm kunnen krijgen........

Ik ga in ieder geval voor nu met een groter, warmer en voller hart naar huis.....



Reacties

Reacties

Rick

Ik zal het zeker missen, je blogs. Je was en leek zo dichtbij. Ik kon het gewoon zien,voelen, horen, en ruiken, zo schreef je. Thailand zal je ook gaan missen.......! Wel thuis Monique. x

Astrid

Wat zal het straks weer wennen zijn om niet elke dag een blog te schrijven over je belevenissen...misschien een idee om dat ook van je school in Ens te doen voor je Thaise vrienden? Want je bent een geboren schrijfster, ik heb genoten van je verhalen. Dank je wel dat we mee mochten genieten van je belevenissen. Goede reis terug naar de Zeeasterstraat.

Ilona

Lieve Monique, na het lezen van jouw laatste verhaal voelt het eigenlijk helemaal niet als dat je nu gaat 'terug'reizen...je reist vèrder met misschien letterlijk gezien minder bagage, maar figuurlijk gezien zoveel meer bagage! Je vervolgt jouw reis in een voor jouw bekende en vertrouwde omgeving met zoveel mooie nieuwe gedachten, ideeën en wellicht idealen!
Ik vind het leuk om je donderdag weer te zien en hoewel ik je van 'dichtbij' gevolgd heb, denk ik dat er nog genoeg te kletsen valt! :-)
Take care!

Marita

Hoi Monique, wat was het mooi om vanuit Nederland mee te mogen genieten van je reis en je ervaringen in Thailand! Bedankt voor het delen van je ervaringen! Goede reis naar huis! En we zien elkaar vast in Ens als je weer op "de Horizon " bent!☺

Carla

Lieve Monique dank je wel voor het meereizen op afstand. Wat heb je een fantastische mooie ervaring meegemaakt op jou pad! Wat schreef je er mooie blogs over! Wat hebben de mensen van jou liefde mogen genieten en voelen in Thailand...Geweldig! Tot gauw liefs Carla

Assie

Heb met plezier je verhalen gelezen. Bedankt!

Lieke, Lia, Elle - team VW Travel Active

Wat een mooie laatste blog Monique! Fijn om te horen dat je de laatste week nog zo genoten hebt en je reis mooi hebt kunnen afsluiten. We nemen binnen een paar weken nog even contact met je op om samen terug te blikken op je reis :) Groetjes!

Mariska

Geweldig was het!!!! Bedankt voor het meereizen !! Een goede tijd weer in Holland. !!! ??

Rick

Dit is met recht een " Never Ending Story In a Real World "......!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active