monique-naar-rwanda.reismee.nl

Vrijdag...... nog 3 nachtjes

Vrijdag: top geslapen weer, he he!

Bij het ontbijt is het ineens druk! Een groep van 8 mannen uit Maleisië. Een aantal zijn op de motor en een aantal met de trein.

Zijn hier 3 jaar geleden ook geweest en nu weer terug. Er is nu niet genoeg slaapplek, dus slapen ze ergens anders maar ontbijten en dineren hier vandaag. Zegt alles over de kookkunsten van Node!

Het lijkt wat minder benauwd dan gisteren én bewolking. Ik wacht nog even een berichtje af voordat ik een plan maak voor vandaag.

Terwijl ik wacht op Rick (die vooraf heel lief heeft meegedacht bij de voorbereiding van dit avontuur, nog maar keer thanks, knuffel en kus!) die komt lunchen, zing ik met Lilly mee op You Tube. Lady Antebellum en Blake Shelton! Ik probeer Lilly Blake te laten zeggen, (dat lukt natuurlijk niet) haha beweert ze dat het in het Engels echt Brake is. Dus niet, he!Ze heeft al aangekondigd dat als ze in Nederland is Peter (haar echtgenoot) haar naar mij moet brengen zodat we samen koffie kunnen drinken en taart kunnen eten. Wat mij betreft gaan we dat zeker doen, maar dan in Alkmaar, veel gezelliger daar!

Lekker geluncht en bijgekletst...... verzamel hier mensen die ik (weer) ga missen.......... “leuke” hobby......

Weer ff dutten en vanaf 17.00 uur lekker buiten gezeten. Zou eigenlijk mee dineren met Joost en Harriët maar zit nog vol van de lunch. Dus zitten zij in het cafeetje met zijn vieren en ik lees buiten in de tuin mijn boek. Doen wel na het diner samen thee (dank je wel, Harriët!), koffie en taart van Lilly (Thaise thee cheesecake).

Joost heeft nog een akkefietje bij aankomst. Hij mist de ingang van de zijstraat van Sea Harmony; dus wil hij na 10 meter even achteruit rijden. Niet gezien dat er een scooter achter hem rijdt en die raakt hij vervolgens. Gelukkig alleen schade aan de auto. Hij komt Lilly halen om te tolken. Begrijp nu dat Harriët en Joost afwisselend in Thailand en Nederland wonen: 2 maanden hier, 2 maanden daar. En mocht ik zin hebben, in oktober is de kunstmarkt in Bergen, ik ben van harte welkom om bij hen te logeren als ik die wil bezoeken. Ze wonen zelf in Schoorl, ook al zo’n leuke plek.

En tot slot: Ik moet maandag hier om 05.00 uur vertrekken met de taxi wil ik op tijd in Bangkok zijn voor mijn vlucht. Node en Indy willen persé dat er een vrouwelijke taxichauffeur rijdt en die is niet te krijgen. Dus, zegt Node, vind je het goed dat Lilly je naar Bangkok rijdt? Uiteraard tegen dezelfde prijs als voor de taxi. Is een goede chauffeur en heeft een prima auto. Ehm, ja...dat weet ik en tuurlijk vind ik dat goed, maar is dat niet een beetje overdreven? Node en Indy staan erop, Node gaat Lilly vragen en die roept al ok! voordat hij uitgesproken is....


Reacties

Reacties

Willemien

Leuk Monique al die spontane ontmoetingen!!Ik wens je een heel goede terugreis! Pas goed op jezelf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active