monique-naar-rwanda.reismee.nl

Wake up call, bikinirood en Mexicaans eten

Woensdag: Eco café is dicht op woensdag maar voor mij is er wel ontbijt!

Was er al op tijd uit; kreeg een wake up call om 07.00 uur ......!!Lastig opnemen zonder bril, bedenken wie het is, huh? Zie ik dat wel goed?, opnemen: ‘ Goedemorgen’ horen. Ehm dat was een andere reis, toch? Weggedrukt, bril op (ja, goed gezien!) en toen teruggebeld: ja hoor, weer ‘Goedemorgen’! Vervolgens: ‘leuk om je stem ff te horen maar ik bel eigenlijk per ongeluk’. Ga maar weer lekker slapen......’Grapjas!

Dus niet, wil op tijd ontbijten zodat Node en Indy iets hebben aan hun vrije dag.English breakfast, superlekker! Krijg 2 flinke mokken cappuccino. Node heeft me een paar dagen geleden ‘geüpgrade’ naar grote mokken. Heel lekker en heel goed voor mijn lijn, not!

Om 10.00 uur lekker naar het strand, bewolking, windje en zon. Lekker! Uurtje gelopen, uurtje gelezen, uurtje teruggelopen. Meh, boerenbruin is nu bikinirood......dat is wel heel lang geleden!

Weer telefoon: morgen “reünie”, erg leuk!!!

Over half uurtje staat Lilly voor de deur. Ook zin in!

Heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant. Met Lilly, haar Nederlandse vrienden Harriët en Joost en 2 nichtjes van ze. De meiden zijn voor het eerst in Thailand, Harriët en Joost wonen grotendeels hier. Erg grappig: Harriët was docente op de middelbare school en wordt nu enthousiast over mijn teaching verhaal. Ik vertel haar dat Green Lion ook in Hua Hin op 2 scholen dit project draait en dat ze ook Highschool erbij willen pakken (volgens de informatie van Kate). Misschien mogelijkheden voor Harriët? Als vrijwilligster uiteraard (een ochtend?). Ze volgt ook Thaise les dus dat is mooi!

Een van de meiden gaat straks aan de Pabo beginnen.... Harriët ziet haar al stage lopen in Thailand. Wat op een internationale school waar ze ook Nederlands geven overigens prima kan. Heb daar al diverse verhalen over gehoord! Helaas is dat niet in HuaHin maar wel in Bangkok of Rayong. Had zelf ook nog wel een kijkje willen nemen in Rayong (adres en contactgegevens al in de telefoon gezet) maar van afgezien door de reistijd (eerst terug naar Bangkok en dan hetzelfde stuk doorreizen naar Rayong; weet nu pas dat ik ook met de ferry over had kunnen steken naar Pattaya en dan naar Rayong; dat had de helft reistijd gescheeld). Nou ja, pech.

Lilly is een pittige tante! Heeft veel gereisd, heel lang goede baan met goed salaris gehad bij een Chinees bedrijf, marketing. Duikster en al op veel plekken gedoken. Ik hoor o.a. verhalen over Monaco, Mexico, Guinee en China.Is haar man een paar jaar geleden verloren aan kanker. Doet al 15 jaar aan yoga en meditatie. Deze dame is niet gek te krijgen, schat ik in. Ze kan ook nog de Tarotkaarten voor me trekken.....

Mocht ik in Thailand willen wonen, dan kan ik wel een stuk van haar huis krijgen, want dat is veel te groot. Kan ik mooi hier les blijven geven, zegt ze.Ze is hoogst verontwaardigd als ze hoort dat ik nog lang niet met pensioen kan! Nee Lilly, dat duurt nog minstens 15 jaar!

Moet ik in de zomervakanties maar steeds naar Thailand komen.....

Als ik wil, kan ik nog een paar keer met haar op pad. Vrijdagavond komen Harriët en Joost bij Node en Indy eten, zaterdag is er een feest mét eten en vrienden bij Lilly thuis. Ze bakt taarten op bestelling (superlekker!). Haar zus heeft in Hua Hin een Thais koffiezaakje en volgens Harriët moet ik daar echt naar toe. Zondagmorgen waarschijnlijk.

Lijkt erop dat mijn weekend nu al is ingevuld, maar ik hou ook nog maar even slag om de arm..... wil ook niet nu al alles dicht timmeren.

Volgens Joost kan ik maandagmorgen prima met de bus van 06.00 uur naar Bangkok. In de regel doet hij er 3 uur over. Dan ben ik prima op tijd op het vliegveld. Het is maandag, geen feestdag, en het is dan nog vroeg. Of er moet een ongeluk gebeuren onderweg.....

Andere optie is zondag al naar Bangkok reizen en daar dan weer een overnachting boeken ergens..... trekt me nog niet heel erg.

Ook nog maar even polsen bij andere mensen wat wijsheid is.....

Wil eigenlijk nog niet aftellen.......



Reacties

Reacties

Ilona

Och Monique, wat zal dit afkicken voor je worden!!
Ik kan me dat Thaise sfeertje nog goed herinneren, heer-lijk!
En wellicht, zoals Mien zo mooi schreef, "Het is geen doei of dag, maar tot ziens met een glimlach!"

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active