monique-naar-rwanda.reismee.nl

Pauzedagje

Ik blijf maar gewoon in het ritme van wegschrijven en posten.


Dinsdag: Node zet een mega-ontbijt voor mijn neus! Ik vertel hem dat me dit uren gaat kosten om het op te eten..... hij wil zeker weten dat ik goed en genoeg te eten krijg.......Haha, dat is echt geen probleem in Thailand met al die koks.

Vervolgens nodigt Lilly me uit om morgen mee uit eten te gaan in een Mexicaans restaurant met Nederlandse vrienden. Leuk! Ze haalt me om 17.00 uur op. Ze maakt cheesecake en koffie als toetje. Goed dat ik het weet: zal zorgen dat er een gaatje overblijft. Node en Indy gaan misschien ook mee, maar Indy is niet lekker. Zag het gister al: witjes en stil. En wat ik van Node begrijp, heeft ze pijn en moeite met het bewegen van haar arm en hand. Hm...ze heeft morgen een afspraak met de dokter.

Ik heb inmiddels een tripje gevonden met een privégids naar Praya Nakhon Cave en Khao Sam Roi Yot National Park. Maar Node vindt dat ik even moet wachten met boeken omdat het etentje morgen wellicht ook plannen oplevert. Ook prima: hou ik dit nog even achter de hand.

Hou echt rustig dagje vandaag: even niet naar het strand. Goed voor mijn knie en even geen zon is ook beter. Na het ontbijt in slaap gevallen op de bank op mijn verdieping..... heb deze verdieping voor mezelf omdat er nog steeds geen andere gasten zijn.... kan privé zitten op het balkon ( vooral heerlijk in de avond; behalve dan de muskieten!) en ook op de bank met openslaande deuren naar buiten..... en even extra water drinken.

Ga eind van de dag nog wel even op het strand kijken.....

Beetje gegeten in het cafeetje. Lilly maakt een beeld van één van de hondjes met een soort papier-maché. Die verkopen ze dan. Hebben elkaars kinderen even bewonderd en foto gemaakt van ons tweeën in het café. Ze vraagt of ik straks meega naar de markt en dan met een tuktuk weer naar “huis”. Maar er is me nog teveel zon en 31 graden en ik denk dat ik beter even uit de zon kan blijven.... wel weer lief!

Indy even gesproken, het gaat iets beter dan gisteren, zegt ze. En als ik het goed begrijp is ze vannacht nog naar het ziekenhuis geweest.....allerlei testjes gedaan maar er komt niet echt iets uit. Gelukkig zit er al wat meer beweging in haar vingers.

Ik ga er zo ook maar een ORS ingooien, even wat aanvullen, geloof ik. Gister teveel vocht verloren waarschijnlijk.

En nu de zon weg is, nog even langs het strand lopen........

Half uurtje gelopen op het strand, vissersbootje gevolgd die ook echt heen en weer met netten aan het slepen was terwijl tegelijkertijd iemand een vis aan het teruggooien is in zee omdat het arme beest op het strand is aangespoeld.....

Tijdje staan kijken naar 4 Chinese meisjes die erg druk zijn met foto’s maken. Een in badpak die graag mooi op de foto wil en daaromheen 3 vrolijke springin’t velden die gek lopen doen en luchtsprongfoto’s willen maken. Moeders is er maar druk mee..

En een heel lief oud echtpaar dat hand in hand langs het strand loopt....schattig!

Deze dag is ook alweer voorbij. Op naar morgen....


Reacties

Reacties

Rick.

Hallo Monique,

Je hebt zat vrienden en vriendinnen gemaakt zo.
Misschien een tip, een bezoek aan de Prayah Nakhon Cave is best wel inspannend en zeker als je niet de korte route met de boot neemt. Ik ben er toevallig verleden week nog geweest.
Maar het is wel heel erg mooi.

Veel plezier met wat je ook gaat doen,

Gr. Rick.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active