monique-naar-rwanda.reismee.nl

Laatste week: verbrand, zere knie en Maarten

Maandag: op tijd ontbijt! Met het plan om vanmorgen te wandelen naar the Fishing Village en Rabakhati Park (waar de 7 standbeelden staan).

Na het ontbijt nog een hele tijd zitten kletsen met Lilly. Zij werkt hier en sinds 4 jaar getrouwd met een Nederlander uit Alkmaar. Ze is bijna 51. En woont zo’n 30 kilometer van Pala U waterfall. Op de menukaart hier staat Lilly’s applepie volgens Nederlands recept. Die ga ik na mijn wandelen proberen!

Zaterdag of zondag kan ik misschien nog met haar en haar man en nog een Nederlander op pad. We gaan het zien.

Ik trek eerst mijn eigen plan.

Het weer lijkt goed maar ik ga gewapend met een grote paraplu op pad. Ook handig om de straathonden van me af te houden, zegt Lilly. Heb tot nu toe geen last gehad van die beesten maar je weet maar nooit. Er kan een agressieve tussen zitten. In de regel zijn ze banger voor jou dan andersom.

Geen last van straathonden gehad, allemaal lieverdjes. Begonnen met lopen op het strand, toen fishing Village bezocht. Dat had ik natuurlijk vanmorgen vroeg moeten doen, nu was de actie al klaar. Alle vis lag al keurig bij de kraampjes in het ijs. Vraag me af wie dat allemaal gaat op eten? Neem aan dat de bezoekers nog moeten komen, heb er maar een paar gezien.

Via Maps.me mijn weg gezocht naar Rajabhakti Park waar de 7 beelden staan van de koningen. Onderweg paar keer paraplu opgestoken, de ene keer voor de regen, de andere keer voor de zon. Maar ik heb ze gezien! En ze zijn absoluut erg indrukwekkend. Was alleen vergeten om de juiste kleding in mijn tas te stoppen..... net als bij een tempel moest je netjes gekleed zijn...dus heb ik van een afstandje moeten kijken. En ik heb onderweg ergens mijn knie beetje verdraaid. Even rustig aan de komende dagen. Was wel een loopje van 10 km. Node vertelt me bij terugkomst pas dat er ook fietsen zijn die ik kan lenen: was beter geweest.....Terug weer een uurtje op het strand gezeten en ai, heel klein beetje verbrand.......echt een toerist......

Om 16.00 uur teruggegaan om te douchen en Lilly’s applepie (zoals beloofd) te eten, heerlijk! Lekker veel appel (plaattaart!) bolletje ijs en potje Engelse thee erbij. Gevolg: ik zit weer bommetje.

En pffff ik ben nu echt moe..... weer avondje balkon zitten, lezen, facetimen, Ben zelfs ook al beetje begonnen met voorbereiden op school door wat ideeën te verzamelen op Pinterest etc. Heb nu toch tijd zat........ schakeltijd.......

Kijk ook even NOS live: Maarten van der Weijden is gestopt met zijn zwemtocht. Diep respect voor deze held; het is al weer bijna 15 jaar geleden dat Martin (mijn broer en beste vriend) is overleden aan deze verraderlijke ziekte... en toch is hij nu ook een beetje in Thailand want waar ik ben, is hij ook altijd......

Ik weet inmiddels wat loslaten is: anders vasthouden.

Dikke knuffel en kus voor iedereen!

Reacties

Reacties

Wilma

Mooi Monique! Dikke knuffel terug!! <3

Siska

Het is zo mooi om te lezen hoe je het allemaal beleefd! Ook van mij een dikke knuffel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active