monique-naar-rwanda.reismee.nl

Week 4: back naar het toeristenbestaan

Zaterdag: start van toeristenweek.

Laatste nachtje helaas niet meer in mijn huisje..... zat vol met Chinezen. Dus heb ik bij Marian en 2 andere Franse meiden op de kamer geslapen. Gisteravond nog met Marion, See en Poo naar de Cicade geweest. Poo heeft zelfs een cadeautje voor me gekocht. Een houten boekenleggertje met mijn naam erop: lieve meid!

Slecht geslapen: om 03.00 uur waren er nog steeds Engelse meiden aan het bellen met het thuisfront voor onze deur. Manon heeft een keer gevraagd of het wat zachter kon, dat lukte.......... voor 10 minuten.

Laatste keer ontbijt: Gilbert heeft al een bordje met lekker eten voor me opgeschept! Iedereen krijgt witte rijst en ik heb rijst met ei en groente. VIP, volgens Marian. Superlief weer! Afscheid genomen en hem uitvoerig bedankt voor al mijn ontbijtjes, lunches en diners!

Afscheid genomen van See die vertrekt naar Singburi.

Om 10.00 uur vertrokken van Greenway Resort: Poo, Marion en de Franse meiden afgeleverd bij de minivans (gaan naar Bangkok), was even gedoe omdat ze de bagage in een andere minivan wilde vervoeren dan waar ze zelf in moesten. Dat leek Kong geen goed idee! Dikke knuffel van Poo, ze vindt het echt moeilijk (stay strong, Poo!). Toen nog een Chinees afgeleverd bij het busstation voor Bangkok AirPort. En daarna heeftKong me keurig afgeleverd bij mijn nieuwe stekkie. Topdriver en coördinator!! Hoop dat hij het wat rustiger krijgt want hij zit dag en nacht achter het stuur om iedereen maar te vervoeren en te gidsen. En natuurlijk ook hem uitvoerig bedankt! Of ik volgend jaar wel terugkom!

Mijn nieuwe stekkie zit er top uit! Gezellige B&B met de Cicade en Tamarinde op loopafstand en 5 minuten lopen naar het strand. Wordt ontvangen met 2 glaasjes blauw gekleurd water, al gezellig gekletst met gasten en gastvrouw Indy en kennis gemaakt met hun hondjes. Er zit een heel klein cafeetje bij met verse sapjes, koffie en een heerlijke menukaart! Mag nog kiezen ook uit 2 verschillend ingerichte kamers. En dan pas voel ik hoe moe ik eigenlijk ben...... dus eerst maar even slapen.......

Heerlijk gegeten in het cafeetje! In het gesprek vertelt de gastheer dat zij 2 leerlingen van Pala U High school hebben opgeleid voor de horeca en natuurlijk ook om hun Engels te oefenen. Één van hen is nu 23 en werkt nu hier in HuaHin in een hotel. Goed om te horen dat er kansen zijn voor deze kinderen!!

Het strand ligt op 1 minuut lopen! Maar ik ga helaas op het verkeerde moment. Hele tijd heeft de zon geschenen en op het moment dat ik beetje ben bijgetankt en heb gegeten gaat het regenen. Toch maar langs het strand gelopen........

Daarna lekker gedouched en nu met een Engels boek uit de boekenkast hier in de huiskamer lekker lezen en zo weer lekker wat eten. Drinken en nootjes al ingeslagen bij de 7eleven. Mijn kaarsje gaat vanavond weer even vroeg uit, denk ik.

P.S. Eind van de week zal ik mijn toeristenweekje nog even posten en daarna is mijn reisblog 2018 compleet.

P.S. Er blijken deze week geen gasten te zijn. Next week weer wel, nu is me even niet duidelijk wanneer next week begint.... maar voorlopig heb ik dus het hele guesthouse voor mezelf. Alsof ik in HuaHin woon...... want het is gewoon een heel leuk huisje met leuke binnen-en buitenruimtes en gezellig balcon.

Reacties

Reacties

Willemien

Nou ga er nog even van genieten Monique! Nog even een lekker weekje voor jezelf!

Marian

Monique, heb al je verslagen met bewondering gelezen. Wat een ervaring zeg, een totaal andere wereld. Nu nog genieten van je week toeren. En wat zul je veel indrukken moeten verwerken.
Groetjes Marian.

Evelien J

Het is heerlijk om je te volgen! Geniet er nog lekker van en goede thuisreis! Xx

Marita

Geniet van je laatste weekje Thailand!! Laat alles maar even bezinken voordat je weer naar je eigen "horizon" gaat!! Goede thuis reis!!

Yvonne

Mooi dat je deze 4e week zo ingericht hebt. Go with the flow!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active