monique-naar-rwanda.reismee.nl

Week 3: de laatste donderdag........

Donderdag: bij het opstaan is het droog!

Ochtendje lesgeven in 6th, second and 1th. De Engelse teacher is er niet vandaag. Dus geen leraar voor de klas.

Sixt gaat prima, herhaling van wat we in mijn 1e week hebben gedaan over het weer en de seizoenen. Verdelen ons in de groep en herhalen en ik kan met de kids die al klaar zijn verder.

Dan 1th, bedenken dieren en kleuren. Beginnen weer met zingen! Dan ga ik snel gekleurde krijtjes halen want nu is er alleen wit. Als ik terugkom is er 1 manneke dat dwars is en niet wil werken maar juist anderen steeds behoorlijk stoort door ze te knijpen, slaan etc. Ik zet hem achter in de klas naast mij. Oei, dat maakt indruk. Hij produceert zelfs krokodillentranen maar ik ken hem goed genoeg nu om te weten dat het inderdaad nep is. Als hij een tijdje goed gewerkt heeft, wil hij terug. Mag, maar dan wel stil. Je hebt nog nooit zulke overtuigende ogen gezien...... geef hem de kans. Het gaat even goed en dan heeft hij zijn liniaal omgebogen tot bril. Die pak ik dus maar af. Dat is volgens hem niet de bedoeling maar gaat wel gebeuren!! Tot het eind van de les. Werken doet hij niet maar is nu wel rustig.

Aan het eind van de les krijgt hij hem terug. Hij wil niet op de eindfoto. Staat bij de deur naar buiten te kijken. Als ik naar de volgende klas wil, mis ik mijn schoenen. Hij heeft ze al keurig bij de volgende klas neergezet...... daar bedank ik hem natuurlijk uitvoerig voor!

Deze klas heeft het volgende uur geen teacher. Ik overleg met Poo en we besluiten dat ik met deze kinderen weer ga bellenblazen en dat zij met Constantin en Marian second gaan doen. Dat blijkt een pittige klus voor ze. Poo grijpt zelfs naar de stok om ze in bedwang te houden.

Na de lunch moeten er 4 jongens samen kniebuigingen maken omdat ze te laat waren. Als ik vraag aan Ko hoe vaak dat moet, zegt hij: 500. Ik roep verontwaardigd: 500?! Nou ja, ok, dan mogen ze stoppen bij 200. Grapjas!! En inderdaad, ze mogen stoppen bij 200.Weet nu nog niet of hij mij voor de gek hield: hij had in ieder geval weer dikke lol.

Een van de vier is mijn speciale manneke uit 1th grade. Ko vertelt dat hij nu voor het 4e jaar in 1th grade zit. Er wordt me een hoop duidelijk. Maar de laatste dagen is hij goed bezig! En als hij me ziet, gaat hij ritmes klappen........

Eigenlijk zouden we vrij zijn maar we doen nog 1 klas omdat er geen teacher is: 3rd.Loopt lekker!

Nu ff bakkie koffie en dan weer volleyballen? Voor de laatste keer......... Hebmet Constantin samen een echte training gegeven aan 6 meiden. Die hebben we gewoon weggeplukt bij de teacher omdat deze meiden er steeds naast stonden. Konden we bovenhands even goed uitleggen qua techniek en goed oefenen met hoog spelen. Ik denk dat deze meiden een voordeeltje hadden vandaag!

Constantin, Marian en Pu zijn nu aan het fietsen naar de brug. Er zijn 3 fietsen en ik ben er al geweest, dus prima.

Morgen nog een half dagje en dat zit het er echt op....laat alles wat ik had meegenomen aan materiaal hier achter. Ik ben blij met mijn break van vrijwilliger naar toerist maar afscheid nemen is wel een dingetje.......

Toch volgend jaar nog maar weer gaan kijken? Wie weet.......?



Reacties

Reacties

Marita

Ja, Monique, je gaat het avontuur aan van lesgeven in Thailand en daar komt nu toch wel een eind aan en dat zal best lastig zijn! Houd je goed vrijdag en neem al deze ervaringen mee?. Daarna nog vakantie in Thailand, ook hiervan zul je genieten!! Ben ook benieuwd naar deze ervaringen!

Wilma

Je bent een geweldige ervaring rijker!! Succes en sterkte met afscheid nemen+ het minst leuke...
Heel veel plezier als toerist!

Siska

Drie weken verder en heel veel rijker! Geniet morgen en van je laatste weekje welverdiende vakantie!!!

Anita

Erg leuk om je verhalen te lezen..nog een heerlijke vakantie week .en succes met afscheid nemen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active