monique-naar-rwanda.reismee.nl

Week 3: de laatste maandag.......


Dagje Hua Hin met programma dat ik al eerder heb gedaan. Geen probleem: gaat de dag wat sneller.

Tempel en vintagemarkt in de ochtend en zit nu op een ander strand aan de voet van Turtle Mountain. Dat was ook weer 40 minuten rijden om maar aan te geven dat Hua Hin nogal uitgestrekt langs de kust ligt. En voor het eerst in bikini! Dat is er nog niet echt van gekomen: ben nu boerenbruin, zeg maar. Kong heeft ons via een achterpad eerst meegenomen naar de grote Buddha van Hua Hin. 250 meter even flink klimmen maar dan heb je ook een mooi uitzicht! Foto’s en video weer op Facebook. Met helaas voor het mooie plaatje, alweer bewolkt weer.

Grappig, voor See en Poo zijn dit ook uitstapjes, zijn hier voor het eerst en ze genieten volop van het uitzicht. Ook even fijn voor ze dat ze met zijn tweeën zijn.Heb foto’s van ze gemaakt, straks maar even sturen via Messenger.

Poo studeert toerisme en dit is haar stage. Ze komt uit Singburi en studeert in Ayutthaya, de oude stad. Waar ik tijdens de vorige reis de oude tempels heb bezocht en dat eigenlijk mooier vind dan al het goud. Ze wil gids worden, haar Engels is echt niet goed, ze vindt ook dat ze te weinig Engels krijgt op school. Chinees (Mandarin) is in Thailand nog belangrijker en dat maakt dat ze niet veel uren Engels krijgt. Daar komt nog bij dat het Asian Engels is en dus wat gebrekkig blijft qua grammatica. Vooral veel optrekken met Engelse jongeren, heb ik maar gezegd. Deze stages zijn dan prima om te oefenen!

Constantin ook gesproken, die doet een programma van 6 weken. Heeft net 3 weken sportcoach gedaan in Singburi, 1 week Teach&Beach in HuaHin en zometeen dus Karen Hill. De laatste week weet hij nog niet. En....... een volleyballer!! Wordt het schoolhoofd blij van , denk ik.

Avondje Night Market; druk! Wat een mensen, luchtjes en uitlaatgassen.

Zo naar mijn huisje, heb al ingepakt. De meiden weten dat ik om 06.30 uur vertrek. Zal het weer snel en zachtjes doen.De laatste keer......... heb steeds op maandag iemand slapend achtergelaten, bedenk ik me nu.

Wow, bij binnenkomst zit mijn hele huisje vol met Australische meiden..... meeting! Iedereen opgedirkt! Maar met 2 minuten zijn ze weg. Ze gaan nog ergens stappen.

Maak nog wat foto’s van mijn huisje, het zwembad en de verzamelplek bij avond.

Ik ga deze week maar bewust alles voor de laatste keer beleven. Denk dat mijn toeristenweekje ook een goede schakel is tussen het lesgeven in Thailand en mijn eigen werk. Ongelofelijk hoe snel je je thuis kan voelen op een totaal vreemde plek in een redelijk vreemde cultuur (had er natuurlijk al eerder iets van meegekregen). Vind het ook heel bijzonder dat een school elke week weer andere mensen wil ontvangen en de kinderen in vertrouwen aan hen overlaten. Hier ga ik lang op teren en het is zeker een hele mooie ervaring waar ik met een goed en warm gevoel op terug kan kijken.

Eind van de week natuurlijk nog verslag van de laatste dagen.

Ik ga zo eerst lekker douchen en op tijd proberen te slapen......

Reacties

Reacties

Carla

?

Rick

Ik ben blij om te lezen dat je het als een fijne tijd hebt beleefd en er met een warm hart aan terug zal denken. Ook ik kreeg een warm gevoel bij het lezen van al je ervaringen. " Mooi "...!
Gr. Rick

Astrid

Het is mooi om al je verhalen mee te lezen, ik geniet van je vertelstijl.
Ben benieuwd of boerenbruin gaat veranderen in bikinibruin ?
Geniet van je laatste weekje lesgeven met alle leuke mensen die daar op je pad komen.
Xx

Anita

Boeren bruin is heerlijk..

Wilma

Je hebt zeker een fijne schrijfstijl; leest lekker weg!
Succes met je laatste teachingweek! Nog even genieten van de kinderen (en volwassenen) en dan nog een weekje je eigen ding doen! Veel succes en plezier! <3

Fred

Ja ook hier in Dronten vliegt de tijd voorbij. Dat is hier niet anders. Complimenten nogmaals voor de tijd die je neemt om elke keer maar weer alles met iedereen te delen. Dat zou mij in ieder geval niet lukken. Och alweer een leerpuntje.
Geniet de komende week ....☀️

Je leukste dochter

Trots op jou!!! ???
Genieten nog even mams

Willemien

Geniet nog van de laatste week met de kids!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active