monique-naar-rwanda.reismee.nl

Weekend 3: hallooo madame!

Een verslagje van mijn 3e weekend. Post het nu want heb nu weer WiFi en morgen moet je het dan maar weer afwachten....

Even iedereen bedanken die reageert op mijn blogs!! Dat vind ik dan weer heel leuk om te lezen!!!!!!

Maandag nog een dagje Hua Hin (Marian (zie hieronder) ook blij: ze verveelt zich te pletter) en dinsdag weer naar Karen Hill voor de laatste keer..... Poo net even gesproken: haar Engels is niet zo goed, zegt ze zelf. Ze is zenuwachtig, is hier voor de 1e keer, moet erg zoeken naar haar woorden, heb beloofd haar te helpen!

Zaterdagnacht: geen WiFi, geen water en geen Marian! Vanmorgen om 08.00 uur: nog steeds geen WiFi, wel weer water, nog steeds geen Marian. Of Kong bedoelde een andere avond of ze is ergens anders gaan slapen. Ga het wel zien......

Wel zon, 27 graden en een windje. Ideale omstandigheden voor........wasdag.Ff met See bij het zwembad gelegen. Ze wil graag het water in en doet dat gewoon met haar kleren aan. Ze wil graag leren zwemmen, hm. Ik kan het wel voordoen maar zwemles geven?

Kong komt nu vragen of er 3 andere meiden bij mij op de kamer mogen. Wel ja, joh. Ik zie wel of het doorgaat........

Iemand schreeuwt, één van de coördinatoren ziet een slang..... hij gilt als een meisje. Verder reageert er niemand, er wordt even richting het geluid gekeken en dat was het dan ook.

Ik heb geluk! Er is geen lunch vandaag (alleen voor het personeel) maar als ik koffie kom drinken, moet ik van kok Gilbert alles proeven, dus eten. Ben de namen al weer vergeten maar het smaakt weer heerlijk! Thank you, Gilbert! Hij zorgt er steeds voor dat hij me begroet met luide stem: halloooo madame! En als hij toevallig iets aan het bakken is, krijg ik het altijd vers uit de pan. Lief!

Leuk klein guesthouse gevonden voor mijn laatste week. Ga het snel boeken: van zaterdag tot maandag. Dikke week: dicht bij strand en op loopafstand van de Cicade volgens de gasten. En nu maar hopen dat het klopt........

Bij terugkomst vind ik inderdaad 3 vlotte meiden in mijn huisje. Australische meiden rond de 21 jaar. Waarvan 1 een Nederlandse vader heeft, uit Tilburg. Zijn aan het eind van hun avontuur en hebben de komende dagen nog wat tripjes. Gaan woensdag terug naar Bangkok en naar huis.Ze hebben honger! Komt mooi uit, kan ik mijn gekregen chocoladekoeken (die ik toch al niet van plan was om te eten) aan ze geven ...... .

Zowel Travel Active als Stichting Muses hebben mailtjes gestuurd hoe het gaat. Travel Active stort op eigen initiatief het geld voor het boeken van een privékamer terug! Ze hebben in de blog gelezen dat het een niet gegarandeerde optie is en reageren daarop. Muses geeft tips om ervoor te zorgen dat je straks bewust afscheid neemt van het land en de mensen en tastbare herinneringen meeneemt. Zodat je terug in Nederland minder last hebt van een omgekeerde cultuurschok omdat je je hebt aangepast aan de routines van je gastland. Complimenten voor beide organisaties!! Echt goed geregeld.

Gegeten met See en al even gefacetimed met Poo, de nieuwe coördinator. Zij zit nu nog in Singburi en komt morgen naar Hua Hin. Het is weer een heerlijke avond! Ik blijf nog even lekker buiten zitten totdat ik wordt lekgeprikt. De meiden zijn naar hun poolparty, het is weer rustig op het park.

Zondag: de meiden zijn op tijd wakker, wekker om 08.00 uur. Grappig, Sheila zegt: Goedemorgen! Om 10.00 uur vertrekken ze naar het waterpark waar ze tot 16.00 uur zullen blijven.

Breakfast om 10.00 uur en daar is dan ook Marian! Ze is vanmorgen om 04.00 uur aangekomen. Hebben lekker zitten kletsen. Ze is voor het eerst alleen op reis, 2 weken Thailand. Eerste week truck to the South en nu de 2e week teaching Karen Hill Tribe en dan nog 4 dagen Bangkok. Ze is trots op zichzelf! En dat mag ook. Wel erg gesteld op schoon en dat maakt het wat lastig voor haar. Ze heeft in Bangkok om die reden een hotel geboekt i.p.v. een hostel. Dat maakt het ontmoeten van andere jongeren lastiger en ze is dan ook veel alleen. Karen Hill wordt qua accommodatie dan ook een uitdaging voor haar, denk ik..... ze heeft mijn foto’s al bekeken dus heeft ze al een beetje een idee waar ze in terecht komt.

Kokkie Gilbert is moe. Zelfs te moe om Halloooo madame! te zeggen..... Als ik ernaar vraag: you look tired, vertelt hij dat hij slecht heeft geslapen en een zere pols heeft. Gisteravond moest hij nog weer terugkomen om voor 6 jongeren eten te maken. Heeft dat zonder mopperen gedaan en voor ze klaargezet. Er is 1 meisje komen eten en die gooide het na 2 happen weg. “It’s spicy and I don’t eat spicy”. De andere jongelui heb ik niet gezien. Gilbert was gelukkig toen al weer weg, anders was hij weer van slag geweest, denk ik.

Middagje bij het zwembad met Marian.

Guesthouse is bevestigd! Nu alvast surfen op internet voor ideeën voor dagtripjes.

Ff gefacetimed met de kids, jongste dochter Ilse vliegt met vriend Daan vannacht naar Griekenland. Fijne vakantie samen!De andere 2 en hun vriend/vriendin werken deze zomervakantie gewoon door. Ja, je hebt luxepaarden en werkpaarden! Nou ja, de een heeft net een reis van 4 maanden achter de rug dus die kan wel weer een tijdje hard werken. En de ander pakt na de zomervakantie haar vrije tijd wel weer, hoop ik voor haar.

Gilbert heeft een schattig dochtertje dat uit de verte Good evening roept! Haha, maar eenmaal in de buurt wil hij het aan me laten zien, tilt haar op en natuurlijk komt er dan niets meer uit.

Weer lekker gegeten, ga zo posten, nog even facetimen met zoonlief, puzzelen, boek en mailtjes lezen........


Reacties

Reacties

Carla

Een hele fijne week weer Monique

Marjolein

Wat een leuke verhalen schrijf je. Zo te lezen geniet je enorm

Siska

Al weer je laatste weekje lesgeven, succes en geniet ervan!!

Marita

Succes met je laatste weekje lesgeven?. Het wordt vast een leuke week. Maak mooie herinneringen aan de manier van lesgeven, aan de kinderen! Geniet ervan!?

Ilona

Met interesse jouw verhalen gelezen.
Wauw Monique, wat een belevenissen! Op alle fronten weer een verrijking ;-) hier zul je bij terugkomst in NL lang op kunnen teren!! Nu nog maar niet aan denken en geniet zoveel je kunt van jouw belevenissen daar in het mooie Thailand!

Mariska

Bedankt voor je berichten!! Het is echt heel leuk geschreven allemaal! Je zou zo een schrijfster kunnen zijn! Of ........ben je dat al????

Marian

he Mo gaat goed. mooi verhalen en een mooi vooruitzicht. genieten

Tineke

wat fijn om alles te lezen. ik ben gewoon jaloers op je

Mariska

Mooie verhalen en ervaringen, geniet van de laatste week lesgegeven!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active