monique-naar-rwanda.reismee.nl

Week 2 vrijdag: See you next week

Vrijdag: vroeg wakker! Alweer het laatste dagje. Ochtendje lesgeven en na de lunch al weer naar Hua Hin. Deze week is omgevlogen: dankzij See, de kokkin met haar verwennerij, de uitstapjes én het volleybal.


Ik weet al dat er volgende week weer meer vrijwilligers zijn. Vind het bijna jammer! Maar dat gaat zijn weg ook wel weer vinden. Ben nu op de helft van mijn avontuur.......


See heeft even voor mij gekeken naar het rooster van volgende week. We zijn dan met zijn drieën: Marion uit Frankrijk, Constantin uit Oostenrijk en ik. En weer een nieuwe coördinator: Poo. See gaat teach&beach doen in Hua Hin.

En maandag nog vrij, het is dan mothersday en dan zijn de kinderen vrij. Heb ze mooie tekeningen zien maken voor hun moeder, hangen al de hele week op het bord buiten. Wordt maandag weer een dagje Hua Hin: kan ik weer lekker even op het strand lopen, hoop ik. En met zon?


Vanmorgen 6th: zinnen maken over sport. Ze leren hier geen lidwoorden en voorzetsels! Dus krijg je zinnen als: you can’t touch ball hands = football.

Krijg ze dan maar eens geleerd dat er nog meer woorden tussen moeten. Heb het wel geprobeerd!! De slimme kids pikken het wel op......

Daarna 1th wat nu echt weer een drama was!! Of we ze tellen konden leren, maar dat konden ze al. Kon ong 10 minuten de aandacht vasthouden, daarna was het bal! Ah jakkes, gister ging het best goed......Mis mijn computer en lamineerapparaat!! Heb nu wel bij See aangegeven dat ik graag plaatjes van cijfers en voorwerpen zou willen in die klas. Ben ook echt puffend en kreunend die klas weer uitgestuiterd, teachers weer in een deuk. En nog eventjes second. Dat was weer prima.


Lunch en om 15.00 uur komt Kong ons halen. Vanavond naar de Cicade?

En ja, het loopt toch anders. We gaan eerst weer in het barrel naar een dorp en dan stappen we over in de truck van de headmaster (een andere dan waar ik over heb verteld) en die brengt ons via wat binnenwegen terug naar Hua Hin. Ook prima! Met een ‘See you next week’ stap ik uit de auto.

Terug in Hua Hin om 15.00 uur. Hier schijnt de zon! Stuk warmer dan in Kaeng Krachan nog. Even wachten tot ik mijn huisje in kan. See is druk aan het bellen om dat te regelen. Zit nu aan de stamtafel. Ik heb de sleutel weer achtergelaten omdat er nog 2 meiden sliepen toen ik wegging. Kong heeft de verkeerde sleutel achtergelaten, dus kon Fida de deur niet open maken.

Inmiddels in mijn huisje! Kak nu in........ moet eigenlijk wassen en boodschapjes doen maar heb ff geen fut.....

De WiFi doet het ook niet dus nog geen blogjes en foto’s op Facebook. Heb een hele tas meegekregen vol chips, chocoladekoeken en snoep. Zal ik daar dan maar aan beginnen?

18.00 uur, ben beetje bijgetankt maar sla de Cicade en Tamarinde even een keertje over. Geen behoefte om daar nu in mijn eentje rond te struinen. Hoop dat er vanavond wel WiFi is...... en dan op tijd weer slapen. Van het weekend beslissen wat ik de laatste week ga doen........ en regelen.

Kong vraagt me net of Marian morgenochtend vroeg bij mij op de kamer mag. Hij moet haar om 04.00 uur van het vliegveld halen, dan is ze om 04.30 uur op het park. Prima, ik laat gewoon de deur open. Haha, hij vertelt me nu voor de 3e keer dat morgen breakfast is at 08.00 en diner at 17.00 en zondag at 10.00 and 17.00 uur. Het is mijn 3e weekend hier, Kong! Maar wel zorgzaam!

Hij gaat nog uitzoeken of ik maandag hier blijf of toch alvast naar Karen Hill ga. Coördinator Poo komt hier zondag aan vanaf the South! Daar gaat hij mee overleggen dus hoor ik het nog.

Reacties

Reacties

Juliette

Heerlijk om alle werkdagen van jou te lezen.
Toch jammer dat er tijdens de fox reis niet een schooltje is bexzocht door ons.
Maar ondanks dat probeer ik mij de situaties levendig voor te stellen.
Afvallen gaat je niet lukkken ( ook netgens voor nodig)al dat kekkers, jammie.
Nu weekend en dan nog zo'n week. Top.

Willemien

Mooie verhalen Monique. Succes verder!!

Fred

Ondertussen lees ik je verhalen in een keer. Het is bijna een spannend boek. Je zit te wachten op de clou. Door de afwisseling in de groepen en ook je ervaringen kan ik me voorstellen dat soms de fut eruit is. Ik raad je aan om alvast ook in de laatste week , als je vrij bent, het rustig aan te doen. Straks moet je weer helemaal afkicken op het ‘ Nederlands Onderwijs Systeem’. Want wat lijkt me dat in Thailand toch relaxt?

Marita

Wat is het leuk om je verhalen te lezen over het lesgeven! Wat een afwisseling en wat moet je vaak improviseren. Improviseren past wel bij je, maar ik kan me voorstellen dat het wel eens lastig is ?. Je bent al op de helft, geniet maar van de kids en zeker ook van je weekenden?.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active