monique-naar-rwanda.reismee.nl

Tussen nu en straks......

De laatste vrijdagavond op de bank voorlopig. Het schooljaar 2017/2018 zit erop! Enorm verwend door kinderen en ouders met leuke en lieve wensen en cadeautjes. Een aantal daarvan hebben te maken met het komende avontuur in Thailand: een zelfgemaakt gelukspoppetje, een reisdagboek, een Thaise maaltijd om te koken én zelfs een Thais taalgidsje spreken en begrijpen. Hoe lief!

Mijn hoofd zit vol met wat is geweest en met wat komen gaat! Wegschrijven helpt in de meeste gevallen en dat doe ik nu maar languit op de bank en rosé.

Afgelopen week was druk maar wel leuk. Schoolreisje in Hellendoorn waarbij kids zich uitstekend zelf konden vermaken en ik alleen maar hoefde te wachten tot ze van attractie wilde wissen. Hoe ontspannen dat was, heb ik door 1 van de kinderen laten vastleggen (zie foto). Lekker dagje weg met het tennisteam om het tennisseizoen af te sluiten en ook daarvan 2 foto’s. Omdat het een goed seizoen was en de foto’s de sfeer goed weergeven. Meiden, bij bezwaar even appen, het kan er ook weer vanaf gehaald worden. Daarna superleuke musical en afscheid van groep 8. En vandaag afscheid van mijn groep 5 (snik) en in de klas alles afgerond en op papier overgedragen aan de leerkracht van groep 6.

Tegelijkertijd mijn nieuwe groepje ontvangen en ook al een start gemaakt met hun komend schooljaar. Vier weken weggaan en pas de laatste week terugkomen, motiveert enorm om gewoon even door te stomen. Vandaar nu even chaos in mijn hoofd. Maar ook een energieboost! In plaats van te denken: “ik heb vakantie en dus mag ik nu instorten” is het nu “ik heb vakantie en ik ga er uit halen wat er in zit”! Voor mezelf én voor de Thaise kids die ik ga ontmoeten.

Het komend weekend nog een keer alles op een rijtje zetten qua voorbereidingen. Heb ik nu echt alles geregeld? Is alles in huis? Past het wel in mijn backpack! Huis / tuin klaarmaken zodat het gewoon allemaal doordraait voor het kroost dat hier de regie gaat overnemen.

Maandag en/of dinsdag nog een dagje naar school om dat nieuwe schooljaar zover mogelijk al voor te bereiden.

En dan vanaf woensdag echt de knop om en alleen nog Thailand in mijn hoofd!


Vrijdagmiddag brengen vriendin Yvonne en jongste dochter Ilse me naar Schiphol. De volgende ochtend kom ik dan aan. Mijn volgende blog komt dan ook vanuit Thailand........eindelijk!


P.S. Hoofd stuk rustiger..... heerlijk!

Reacties

Reacties

Fred

Met ‘passie’ je vakantie plannen /doorkomen geeft zeer zeker een boost. Ban zeer benieuwd naar je verhalen / foto’s.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active